Вже дуже давно багатьох (ну і мене в тому числі) не на жарт зачіпила стаття львівського журналіста Остапа Дроздова - адже вже сама її назва "Я – українець, який не любить Україну" викликає в щирого (в самому позитивному розумінні цього слова) патріота внутрішній протест ... чи ба - відразу і огиду. І справді - чого тільки вартує фінальне зізнання:
❝ Я пишаюся тим, що все своє життя вичавлюю з себе українця ❞
Нова хвиля обурення і засудження заново прокотилась в останні дні - адже, як з'ясувалось, цей наскрізь провокаціний текст було видалено (автором?) через ... його неактуальність:
Так як я свого часу собі сюда в блоґ повністю зкопіпастив той текст і тим самим фактично зберіг його для нащадків (хе-хе) - то тим самим в мене з'явився і якийсь внутрішній обов'язок щодо його подальшої долі. Так як всі ці роки люди керувались емоціями, оцінюючи зміст - то я вирішив підійти з іншого боку і запитати автора напряму і безпосередньо про мотиви ... і ось що з цього вийшло (особиста переписка - окремі її витримки - публікується за згодою протилежної сторони):
Я: І все таки - чому Ви прибрали свій текст про те, що вичавлюєте з себе українця ? Щось змінилось у світогляді чи банальна кон'юктура ? ...
О.Д.: ви дійсно хочете знати ?
Я: Я навіть посмів Вам на стіну написати про це ... Але якщо це надто інтимно то я абсолютно зрозумію ... Не звертайте уваги ...
О.Д.: якщо коротко. Цей текст зявився 2007 року. Це уривок із моєї книги, яку я на певний час відклав. Книга побудована як публіцистична есеїстика, де стикаються чотири типажі: ура-патріот (негативний персонаж), українофоб (негативний персонаж), релігійний традиціоналіст (негативний персонаж) і щось на кшталт релятивіста. Я деякі монологи з книги виставляв в інтернет, щоб прощупати реакцію. Релігійні куски я не виставляв. Оцей кусок, який гуляє інтернетом від 2007 року - це опрацьований і значно скорочений монолог одного з персонажів. На жаль, я тоді чомусь не дав преамбули з поясненням, і відтоді цей текст сприймається як мій. Він в принципі є мій, тому я заперечувати не можу. Але по змісту з моєю власною позицією він співпадає десь на 50-60 відсотків. Ну але в мене уже немає шансів когось у чомусь переконувати. Так і доведеться носити звання українофоба, що ж поробиш. Це якщо коротко.
Я: Дякую - от халепа ...
О.Д.: та що вже зробиш. Якщо вже така довірлива бесіда, то скажу більше. Я кинув книгу в тому числі й тому, що почав ловити себе на думці, що персонаж українофоба мені йде як по маслу. Я в якийсь момент аж налякався. Тому й лишив на половині дороги. А потім три вибори одні за одними, та й так ... я собі в голову не беру. Мене оцінювати мають по телевізору і по моїх текстах. Які тепер я пишу з преамбулами :))))
Насправді розмова в нас була довшою і торкалась також інших тем, але ще одну цитату вважаю за потрібне навести:
❝ Юрію, я ж закінчений лібераст :)) і визнаю право навіть на нещадну критику. Повірте, я ж усвідомлюю провокативність своїх текстів. Але справді хочу, коли дискутують навколо висловлених думок, а не навколо персони автора. Тільки й всього ❞На цьому вважаю свою місію виконаною повністю - ну а висновки робити кожному свої ...
Чи провокативний Остап Дроздов? Так. Чи провокатор Остап Дроздов? Ні. вважаю, що журналісти мають використовувати провокативність як засіб до всестороннього розгляду та обговорення заданої проблеми. Просто чим вище професіоналізм, тим менше провокативність видається як такою.
ВідповістиВидалити