24 травня, 2014

Найбільш поширені питання щодо додавання сайтів в каталог DMOZ (FAQ)

Найбільш поширені питання щодо додавання сайтів в каталог DMOZ (FAQ)

(зібрано по крихтах з The Resource Zone та "Энциклопедия поисковых систем")


Я знайшов кілька категорій, для яких підходить мій сайт - чи повинен я подати заявку в кожну з них?
Ні, так чинити не слід. За деякими винятками, для будь-якого сайту, можна знайти категорію, для якої він підходить якнайкраще. Якщо Вам важко визначити відповідну категорію, кращим рішенням буде звернутися в Україномовну гілку на публічному форумі Каталогу DMOZ і уточнити думку редакторів. Ми вважаємо за краще витратити якийсь час на це, ніж розбирати безліч заявок в невідповідні категорії.

У вибраній мною категорії немає редактора - моя заявка буде коли-небудь розглянута?
Ви можете помітити, що в деяких категоріях немає редактора. Це не означає, що даний розділ не редагується. Будь-який редактор ієрархічно вищого розділу може керувати такою категорією. Додатково існує два типи редакторів, т.з. Editall і Meta, які уповноважені змінювати будь-який підрозділ Відкритого Каталогу. Таким чином, раніше чи пізніше, але розглядаються всі заявки.

Як довго чекати до повторної подачі моєї заявки?
Проста відповідь - невизначено довго.
Одного разу отримана заявка більше ніколи не видаляється з Каталогу і продовжує належати категорії, чекаючи розгляду. Термін очікування розгляду не закінчується ніколи.
Також в Каталозі є системи визначення спамерів: педантично прослідковується вся "історія" перебування в DMOZ - коли і ким розміщений, коли, ким і за що вилучений і т.д.
Назагал ж повторна заявка в ту ж саму категорію перезаписує попередню. У редакторів є багато способів сортування пулу нерозглянутих сайтів, і один з них - за датою подання заявки. У разі сортування саме таким чином, Ваша повторна заявка неодмінно призведе лише до подальшого зниження своєї позиції в списку, і в результаті - до продовження часу розгляду.
Врахуйте і таке - всі логи в системі DMOZ зберігаються навічно, видно, що сайт вже подавався, видно, що написав редактор, приміром відхиляючи його. Швидше за все, друга спроба може виявитися останньою - в разі невдачі ...

Чому я не знаходжу свій сайт, користуючись пошуком Каталогу?
Відкритий Каталог - НЕ пошукова система. Функція пошуку в Каталозі головним чином є інструментом для знаходження відповідних категорій, а не сайтів. Пошук грунтується тільки на інформації про заголовок та опис сайту, а не на скануванні самого сайту. Пошук по Каталогу не володіє витонченими алгоритмами обробки ключових слів, не проводить ніякого ранжування і не націлений на використання в якості пошукового робота.
Назагал кращий спосіб шукати певний сайт - використовувати його URL без домену WWW. Наприклад, якщо Ви шукаєте на предмет наявності в Каталозі http://www.example.com спробуйте в якості пошукового запиту ввести відповідно example.com
Також слід знати, що база даних, по якій здійснюється пошук, відстає від актуального стану Каталогу щонайменше на один тиждень, а в деяких випадках - і більше.
З урахуванням цих факторів, Ви не можете бути надійно впевненими включений певний сайт в Каталог чи ні беручи до уваги тільки результати такого пошуку в ньому.

Який час пройде, перш ніж моя заявка буде розглянута?
Час між подачею заявки і рішенням редактора лежить в діапазоні від кількох хвилин до багатьох років. І це наслідок добровільної природи Каталогу - редактори працюють безкоштовно і роблять все, що можуть для побудови і розвитку Каталогу. Огляд поданих заявок - тільки одна з безлічі завдань, що вирішуються редактором, і для багатьох вона не є фактором першочергової важливості.
Подача заявок в Каталог користувачами - тільки одне з джерел поповнення Каталогу. Редакторів мотивують активно знаходити і включати нові сайти в Каталог самостійно.
DMOZ - НЕ служба з розгляду заявок, а каталог сайтів. Редактор може взагалі не розглядати заявки на розміщення. Деякі і не розглядають, а шукають самі. Це їх право. Завдання редактора - розділ розвивати і наповнювати, а не заявки дивитися. Розміщуються якісні сайти, видаляються неякісні. Проект з самого початку був некомерційний, підтримується волонтерами, ніяких "норм виробітку" тут немає і бути не може. Робота редактором в DMOZ - це хобі, заняття у вільний час (і за бажанням).

Чому ви включили в Каталог мого конкурента раніше, ніж мене?
Кожен сайт розглядається індивідуально, і в тому порядку в якому хоче редактор. Таким чином, цілком можливо, що Ваш конкурент був доданий першим за Вас. Хтось же повинен додаватися, зрештою.

Чому ви відмовляєтеся додати в Каталог мій сайт, тоді як включили інші набагато гірші сайти?
Краса суб'єктивна...
По-перше, різні люди мають різне уявлення про те, що таке «хороший» сайт. З цієї причини, до речі, ми розробили Критерії та правила відбору, але маса рішень таки залишається на розсуд редактора.
По-друге, стандарти змінюються. У ті далекі роки, коли Відкритий Каталог тільки починав розвиток, пріоритетним завданням було - збільшення розмірів каталогу, настільки швидко, настільки це можливо. Тепер фокус значно змістився на якість сайтів, що додаються. Таким чином Ви можете зустріти сайти, які будучи подані на розгляд зараз - ніколи б сюди не потрапили тепер. Вибірковий огляд категорій нашими редакторами дозволяє виключати такі сайти з Каталогу. Якщо ж під оцінкою «найгірший» мається на увазі «не підходить під критерії Каталогу» - Ви можете використовувати спеціальну Форму для скарг на самому Каталозі.
По-третє, сайти змінюються - то що колись було чудовим ресурсом може бути закинуто його вебмайстром або перетворитися на щось зовсім інше. Якщо Ви натрапили на подібні сайти та бажаєте допомогти Каталогу стати кращим - будь ласка, подайте інформацію про сайт в Форму для скарг. Це приверне увагу редактора.
І останнє. В процесі розвитку Каталогу планка «унікальності» не падає, а піднімається все вище і вище. Ми більше не дивимося на кожну заявку з думками: «Ну цей нічим не гірший за інших, додамо його!». Якщо Ви хочете, щоб Ваш сайт був включений в певну категорію - він повинен бути кращим самого кращого з уже включених і пропонувати унікальний зміст. Не будьте кращим з гірших - будьте кращим з кращих.

Я змінив хостинг разом з доменом - що робити для оновлення інформації?
Допоможи собі сам! Налаштуйте Ваш новий домен, опублікуйте Ваші документи. Далі, на старому домені розмістіть або 301 Redirect, або просто примітку на головній сторінці приблизно такого змісту: «ми перемістили цей сайт» - це можливо допоможе Вашим відвідувачам перейти на Ваш новий сайт, і крім того, дасть знати Каталогу, що сайт був саме переміщений, а не те, що хтось намагається нас дезінформувати, ведучи (свої "брудні") справи на старому домені. Після цього йдете в категорію, де розміщений ваш сайт і повідомляєте, що URL потребує оновлення.

Я змінив хостинг на іншого провайдера, але URL залишився колишнім - що мені робити?
Відкритий Каталог публікує посилання, і якщо ваш URL не змінився, робити нічого не слід.

3 коментарі:

  1. Я свій перший сайт додав в каталог, але ... ніхто його не прийняв.
    Тоді знайшов хто редактор цього розділу (це російський ДМОЗ) і написав їм. Прийшов лист, що сайт хороший, але дещо потрібно виправити. Я вніс поправки, які сказала редактор, і сайт прийняли :)
    Але якщо писати редактору, то тільки раз, коли точно впевнений що сайт "вилизаний", але довго не приймають.

    ВідповістиВидалити
  2. Я свій перший сайт додав в каталог, але ... ніхто його не прийняв.
    Тоді знайшов хто редактор цього розділу (це російський ДМОЗ) і написав їм. Прийшов лист, що сайт хороший, але дещо потрібно виправити. Я вніс поправки, які сказала редактор, і сайт прийняли :)
    Але якщо писати редактору, то тільки раз, коли точно впевнений що сайт "вилизаний", але довго не приймають.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Можна звісно ризикнути і написати редактору ...
      Але чи не краще спершу спробувати написати в The Resource Zone ? Там, властиво, такі речі і обговорюють ...

      Видалити